STOP PAPÍROVÝM KAPESNÍKŮM!

17.04.2019

 Ahoj!

Poslední dobou zjišťuji, že ne všechno zlato se třpytí. 

A ne všechno papírové je ekologické.

Věřím, že spousta z nás tady už hodně věcí ví. Například, že papírová taška v supermarketu nijak neřeší znečištění ovzduší, jelikož se při její výrobě vypustí do vzduchu víc chemikálií, než při výrobě plastové igelitky. Sice se papírová taška bez problému rozloží a nezanechává další ošklivé věci (jako například mikroplasty), pořád je ale lepší mít s sebou vlastní tašku. Navíc - řekněme si to na rovinu - komu papírová taška unesla celý nákup bez toho, aby se roztrhla?

K podobnému závěru jsem přišla i u papírových kapesníků. Musím uznat, že jsou moc šikovné na cestování - něco se vylije, tak to utřu, nebo místo toho utřu svou pusu od řízku. Dají se všemožně půjčovat a nebude to nechutné, protože si každý vezme ten svůj jeden. Ale vážně je ekologické mít papírové kapesníky pořád? Když se po vysmrkání nemůže vytřídit do papírů?

Proto jsem zahrabala u svojí mamky ve skříni a našla hromadu starých kapesníků. Je mi trochu líto, že jsem se do nich nenaučila smrkat už jako malá. Přijde mi to teď strašně super - použije se několikrát, pak se hodí do pračky a je znovu jako nový. (Mimochodem, až jednou budu mít děti, rozhodně chci používat látkové pleny. Jo, bude to nechutné, ale když to zvládla moje mamka, zvládnu to i já. Aspoň se na rodičovské nebudu nudit!)

Takže vás tady všechny vyzývám - Používejte papírové kapesníky, kuchyňské utěrky a podobné vychytávky co nejméně! Nejen, že se po použití nedají vytřídit a poté ani zrecyklovat. Kapesník či hadr je tu pro vás několik let! (A nezapomínejme, že jednorázové kapesníky jsou balené v plastu a potom v dalším plastu.)

Všímejte si ve svém eko životě různých maličkostí, které hodně pomůžou naší planetě. Třeba jednou nebudeme muset kácet stovky stromů kvůli kapesníkům...

Pac a pusu,

Adelaid ♥

© 2019 Andrea Šťastná
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky