MENSTRUAČNÍ KALÍŠEK LADYCUP

23.04.2019

Ahoj!

Věděli jste, že taková průměrná žena spotřebuje za svůj život asi 2 300 vložek? Ty se nedají vytřídit, zrecyklovat ani hodit na kompost. A to hlavně kvůli umělým vláknům a vůním, které všechny dnešní vložky mají.

A tak jsem se konečně odhodlala pořídit si svůj menstruační kalíšek. Dnes přišel a ráda bych vám ho tady představila. Jmenuje se Karolín. A je žlutý. (Ano, jsem úchylná na pojmenovávání věcí. Lépe se s nimi pak žije.)

Po sedm let mých ženských dnů jsem používala jen vložky. Na tampony jsem si netroufla a neměla jsem zas tak silnou menstruaci, aby se vyplatily. S menstruačním kalíškem jsem si trochu vyhodila z kopýtka, jestli mi rozumíte. Doufám, že se s ním skamarádím. Vážně v to doufám. Mám z něj totiž trochu strach. To teď ale nechme stranou.

Základní informace o menstruačním kalíšku:

  • Karolín je menstruační kalíšek české značky LadyCup.
  • Je vyroben z certifikovaného lékařského silikonu a díky hladkému povrchu na něm nezůstávají bakterie.
  • Může se používat v noci, v bazénu i při sportu a všechno bude v pořádku.
  • Při normální menstruaci ho stačí vyměnit 2x denně (tzn. po 12 hodinách).
  • Vyrábí se v několika barevných variantách, takže si každá z nás vybere svou oblíbenou barvu.
  • Vyrábí se dvě velikostní varianty:
    • Velikost S pro ženy do 25 let, se slabou menstruací a bez porodu. (Ten mám já.)
    • Velikost L pro ženy nad 25 let, se silnou menstruací a po porodu (nebo se vším naráz).
  • Přišel i s pytlíčkem z biobavlny (to všechny kalíšky v ceně nemají, pozor na to).
  • A to nejlepší: Pokud se o něj správně pečuje, vydrží prý 5-10 let. No chápete to? Deset let už nebudu muset nic kupovat!

Jak se o takový kalíšek "správně" stará? Je to úplně jednoduché:

  • Mimo menstruaci kalíšek nechte v prodyšném pytlíčku.
  • Při menstruaci kalíšek po vyprázdnění omyjte čistou vodou.
  • Po menstruaci kalíšek vyvařte ve vodě na 5 minut, nebo sterilizujte.
  • Pokud nemáte jak kalíšek vyvařit, prodávají se i sterilizační gely a roztoky.

A teď něco k dodání kalíšku. 

Karolína jsem si objednala z e-shopu Econea za 529 Kč + poštovné. Za věc, kterou budu používat až desetiletí, mi to přijde jako fajn cena. Přišel mi za pár dní na Zásilkovnu. Byl esteticky zabalený v malé papírové krabičce oblepené papírovou páskou, která skoro odpovídala velikosti balení kalíšku. Econea sama na svém webu i na přiloženém papírku píše, že krabička je plně recyklovatelná a dokonce už jednou recyklovaná, jelikož v ní něco přišlo od dodavatelů. Zbytek volného místa byl vyplněn papírem. Sám kalíšek je zabalený v papírové krabičce, která má bohužel plastové okénko.

Takže můj nynější stav zní: Kalíšek mám doma, teorii znám nazpaměť, stačí se s ním naučit.

Z tolika videí a článků vím, že se složí do tvaru připomínající písmeno U a vloží se dovnitř. Tam se sám rozloží a obepne pochvu. Do sebe pak chytá všechnu tu krev a prý není vůbec nechutné to vyndavat. Jsem vážně zvědavá, jak ho "tam" narvu. Holt dneska budu ve sprše zkoušet ošklivé věci, abych byla připravená na akci.

Vidím to všechno růžově, tak snad se všechno povede tak jak má.

Držte mi palce!

Pac a pusu,

Adelaid

© 2019 Andrea Šťastná
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky